Jak trefit na toho správného grafika pro Váš projekt...


trefa na grafika
Ne vždy se všechno dá zvládnout v potřebné kvalitě vlastními silami a prostředky. S grafikou a propagací firmy tomu není jinak, tedy pokud nejste v oboru vystudovaný profesionál. Někdy je tedy potřeba najmout si profesionálního designéra nebo se poohlédnout po studiu. Ale jak najít toho pravého pro Vás? Ať už jde o projekt jakéhokoli rozsahu, je potřeba mít určité indicie, že grafik se kterým budete spolupracovat má potřebné znalosti, zkušenosti a profesionalitu k úspěšnému provedení celého projektu. Proces hledání můžeme shrnout do několika základních bodů:

• sepište si všechny detaily projektu

Vždy je lepší mít všechny podrobnosti sepsané, můžete je rovnou poslat mailem a nebudete pak mít problém s opomenutím některých důležitých bodů, které může vzniknout při poptávání telefonicky.

 stanovte si finanční rozpočet na projekt 

Ujasněte si, co jste ochotni utratit na Váš projekt i když ještě nevíte, kolik bude práce na projektu stát, budete tak moci vybrat, který grafik je schopný se do částky vejít.

 kontaktujte vytipované grafiky a požádejte o cenovou nabídku

Pošlete svůj požadavek potenciálním kandidátům, poskytněte jim všechny detaily ohledně projektu a požádejte je o návrh cenové nabídky. Už podle rychlosti odezvy, případně stylu komunikace je možno určitým způsobem posoudit profesionalitu. Zeptejte se jakým stylem by na projektu pracovali a posuďte, jestli Vám styl ve všech ohledech vyhovuje. Řekněte si eventuelně i o základní nákres či návrh.

 prohlédněte si a porovnejte nabídky

Porovnejte nabídky, jak Vám vyhovují, zvažte je v souvislosti se stylem a průběhem práce, profesionalitou a případným návrhem. Na misku vah přihoďte také délku předchozí praxe grafika, způsob budoucí komunikace, počet korektur a oprav, které zahrnuje nabízená cena, atd.

 projděte si reference

Podívejte se na web a projděte si portfolio a reference, klienty, pro které grafik již předtím pracoval, jestli zhruba design odpovídá vašim představám.

 vyberte finalistu a sepište smlouvu o dílo

U každého projektu nebo alespoň u těch rozsáhlejších by měla být sepsána smlouva o dílo, kde budou janě popsány všechny detaily projektu, postup práce, zálohy, platby, termíny dokončení, apod. Vyhnete se možným nedorozuměním.

Průzkum a nalezení toho správného grafika pro Vaše potřeby je velmi důležité a stojí za tu námahu. Pokud najdete někoho, kdo Vám bude "sedět" je to výhra a po úspěšném prvním projektu i základ důvěry do budoucna.

Tip na konec: dobrý grafik ví, že Vás nezajímá grafický design jako takový se všemi svými odbornými výrazy, technickými požadavky a jinou hatmatilkou. To vše samo o sobě je Vám k ničemu. Ví, že Vás zajímají kvalitní výsledky jeho práce pro Vás, v optimální cenové hladině a profesionální přístup.