Jak se ze strojaře grafik stal...

Jakožto pracovně "plnoletý" grafik, détépák a vlastně "selfmademan" v tomhle oboru jsem si pro utřídění svých myšlenek, trocha propagace vlastní práce a ohlédnutí se zpět, založil tenhle blog, kde chci ukázat pár svých prací a taky shromáždit weby a texty pro informovanost a inspiraci svou i eventuelních návštěvníků blogu. Na dalších stránkách jsem vložil několik svých prací, které by snad mohly ukázat, jestli jsem se něco za těch osmnáct let v branži naučil.

Ačkoli původně jsem absolvoval střední průmyslovku, obor všeobecné strojírenství, po několika letech různých souvisejících i nesouvisejících zaměstnání, jsem na dlouhou dobu zakotvil v oboru, o kterém jsem v počátku jen pramálo věděl. Počátky byly opravdu dřevní, psal se rok 1994 a tiskoviny jsem produkoval v programu Ami Pro a skenoval jsem ručním miniskenerem. O něco později přišel software od Corelu a ještě později konečně profi Quark Xpress a následně Adobe v celé sadě CS4. Skvělým počinem byl přechod z Quarku na InDesign, úžasná flexibilita a daleko lepší práce v tomhle softwaru. V roce 2002 jsem zvládl absolvovat i rekvalifikační kurz "grafik a DTP pracovník na PC" u jedné plzeňské firmy, ovšem přesto, že firma se zabývá grafikou, certifikátem se chlubit nechci, jelikož ho asi vytvořila narychlo sekretářka ve Wordu.

Nicméně, postrčilo mě to dál směrem k většímu přemýšlení nad tím, jak vlastně vytvořit dobrý design tiskovin, ne jen, aby se dotyčnému zadavateli jako takový líbil, ale hlavně aby čitelně předal jeho zákazníkovi potřebné informace, které mu mají být sděleny. Na druhou stranu nutno podotknout, že zadavatel je ten, kdo ten cirkus platí, takže, i když ne vždy je vše dle jakýchsi norem a pravidel, je on ten první a poslední, kdo to vše posvětí, rozhodne a dá povel k vypuštění produktu do světa, dle hesla "náš zákazník, náš pán". Takže samostudium fontů a toho, co které písmo evokuje, příběh který vypráví, studium barev, jejich spolupráce nebo antagonismu, studium konceptu, eventuelně psychologie se stalo v podstatě koníčkem, k doplnění znalostí a informací z oboru. A jelikož je tu vždy něco, po čem lze pošilhávat dál, pročítám statě a informuju se i o webdesignu, tedy opět spíš o té grafické části. Co a jak funguje na webu,  jak správně web vystylovat, kam který prvek umístit, aby přitáhl oči a předal nervový impuls ke kliknutí do prstu eventuelního internetového surfaře. A co dál, no to se uvidí, je toho moc, co je zajímavé: uživatelské rozhraní, 3D, motion design, atd...

Žádné komentáře:

Okomentovat